12 ترفند برای بالا بردن کیفیت بازاریابی (بخش اول)

 

1) مخاطبین خودتان را تبدیل به ابرقهرمان کنید.

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که مخاطبین خودتان را یک ابرقهرمان کنید. فراموش نکنید که مخاطبین شما پادشاه هستند و شما برای این بازاریابی می کنید که آنها را راضی کنید. بنابراین در صورتی که بتوانید به مخاطبین خودتان توجه کنید می توانید کاری کنید که تبلیغ کردن برندتان بهتر از گذشته انجام شود. وقتی که دارید بازاریابی می کنید باید همیشه این نکته را درنظر داشته باشید که مشتریان شما، در حقیقت قهرمان های شما هستند و شما باید کاری کنید که این فرآورده ها و یا خدمات شما برای آنها تولید شود. در غیر این صورت نمی توانید انتظار داشته باشید که کیفیت بازاریابی شما خیلی زیاد شود به این دلیل که در حقیقت در این حالت شما برای خودتان بازاریابی کرده اید و نه برای آنها! بنابراین فراموش نکنید که باید مخاطبین خودتان را مورد توجه و تمرکز زیادی قرار دهید به گونه ای که تمرکز اصلیتان از همه بیشتر به سمت آنها باشد. تبدیل کردن مخاطبین خود به ابرقهرمان باعث می شود که شما بتوانید کیفیت بازاریابی خودتان را افزایش دهید.

2) انتظارات مشتریانتان را درک کنید.

تجارت ها باید برای اینکه کار بازاریابی را انجام دهند؛ انتظاراتی را که مشتریانشان دارند درک کنند. این نکته اهمیت ویژه ای دارد به این دلیل که شما باید با توجه به انتظاراتی که مخاطبین و مشتریانتان دارند به کار بازاریابی بپردازید. شما باید این سوالات را از خودتان بپرسید که مشتریان چه انتظاراتی از شما دارند؟ فلسفه اصلی آنها چه می باشد؟ به طور کلی ایده های برند شما چه می باشد؟ قرار است چه چیزهایی را به آنها ارایه کنید؟ ایده آل برند شما چه می باشد؟ قرار است که بر روی فرهنگ مخاطبین چه اثراتی داشته باشید؟

وقتی که پاسخی برای تمام این پرسش ها پیدا کردید زمان آن رسیده است که بر اساس این انتظارات، سعی کنید تا کار بازاریابی را انجام دهید. در غیر این صورت نمی توانید کار بازاریابی را به شیوه ای که آنها می خواهند انجام دهید. اما در صورتی که بدانید که وضعیتتان به چه شیوه ای است و قرار است چه کارهایی را برای مشتریان انجام دهید و چه انتظاراتی را در آنها برآورده کنید خواهید توانست تا بازاریابی را با شیوه مناسبی انجام دهید.

3) اهداف برند خودتان را در محتوای بازاریابی بگنجانید.

از دیگر نکته هایی که باید درنظر داشته باشید این است که اهداف برند خودتان را در محتوای بازاریابی مشخص کنید. در صورتی که نتوانید چنین کاری بکنید بازنده هستید! به عبارت دیگر محتوایی که شما برای بازاریابی تولید می کنید باید به گونه ای باشد که افرادی که آن را می بینند مشخصا بدانند که قرار است چکار کنند و قرار است که چه انتظاراتی داشته باشند. هنگامی که شما بازاریابی می کنید به مخاطبین خودتان نشان می دهید که کارتان به چه شیوه ای است و در چه زمینه ای کار می کنید و برای اینکه در این زمینه موفق شوید باید چه کارهایی انجام دهید. در صورتی که نتوانید این کارها را انجام دهید با مشکل مواجه خواهید شد. شما باید به مخاطبین و مشتریان نشان دهید که ارزش برندتان چیست؟ برندتان قرار است چه کاری انجام دهد و قرار است چه فرآورده ای را به فرآورده های موجود اضافه کند؟ و همچنین باید به آنها نشان دهید که چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا راحت تر زندگی کنند. در صورتی که کوچکترین ابهامی در محتوای بازاریابی وجود داشته باشد کارتان با مشکل مواجه خواهد شد.

4) قبل از انجام برندینگ، برای این کار یک شیوه مشخص تعیین کنید.

خیلی مهم است که قبل از اینکه کار را شروع کنید برای آن شیوه مشخصی تعیین کنید که بقیه کار را بر اساس این شیوه مشخص انجام دهید. شما برای اینکه بازاریابیتان را به خوبی انجام دهید؛ باید مشخص کنید که قرار است این کار را به چه شیوه ای انجام دهید؟ شما باید برای خودتان یک استایل برای انجام این کار ایجاد کنید که به شما کمک کند تا کار را با دقت بیشتری انجام دهید. برای این کار باید تحقیق کنید و بررسی کنید که انجام دادن کار به کدام شیوه راحت تر است. انتخاب کردن شیوه مناسب برای بازاریابی می تواند بستگی به عوامل مختلفی داشته باشد از جمله:

- نوع تجارتی که دارید

- علاقه ای که دارید

- نوع ابزاری که در اختیار دارید

- هدف هایی که دارید

- و بسیاری از عوامل دیگر

بعد از اینکه شیوه مناسب برای بازاریابی را انتخاب کردید اکنون زمان آن می رسد که کار را با استفاده از همان شیوه شروع کنید. فراموش نکنید که وقتی که یک شیوه را برای انجام این کار انتخاب کردید دیگر شیوه خودتان را تغییر ندهید.

5) تا جایی که ممکن است فیدبک های مربوط به مخاطبین را جمع آوری کنید.

یکی از مهم ترین کارهایی که شما حتما باید در زمینه بازاریابی انجام دهید این است که فیدبک های مربوط به مخاطبین را جمع آوری کنید. به این منظور که از آنها نظرخواهی کنید و از آنها بخواهید تا درباره شما نظر دهند. به عنوان مثال، شما می توانید با پرسیدن سوالاتی از آنها به صورت پرسشنامه ای و یا هر صورت دیگری، از آنها بخواهید که درباره شیوه بازاریابی شما و چگونگی تبلیغات شما نظر دهند. در صورتی که آنها از شیوه بازاریابی شما راضی بودند شما امید دارید که می توانید کار بازاریابی را به همین شیوه ای که دارید ادامه دهید اما در صورتی که آنها از کار بازاریابی شما راضی نبودند باید در شیوه انجام این کار تجدید نظر کنید.

هرچقدر که می توانید فیدبک ها و اطلاعات مربوط به آنها را جمع آوری کنید به این دلیل که این اطلاعات می توانند کمک زیادی به شما بکنند. همیشه به این موضوع توجه داشته باشید که همانطور که در بخش اول اشاره شد، "مشتری پادشاه است" و برای اینکه نظر پادشاه را جلب کنید باید اول بدانید که او از چه شیوه ای خوشش می آید!!!

6) بر روی آموزش تمرکز کنید.

محتوایی که شما برای بازاریابی کردن تولید می کنید باید جنبه آموزشی هم داشته باشد. به عنوان مثال فرض کنید که شما یک وب سایت دارید. در صورتی که پست هایی که در این وب سایت تولید می کنید صرفا جنبه تبلیغاتی داشته باشند؛ ممکن است به اندازه کافی موفق نباشید. این در صورتی است که بهتر است کاری کنید که پست هایی که در وب سایت تولید می کنید، علاوه بر اینکه جنبه تبلیغاتی دارند، جنبه آموزشی هم داشته باشند. در این صورت است که می توانید در کارهایتان موفق شوید. شما باید در کنار تبلیغاتی که می کنید چیزهایی را هم به مخاطبین آموزش دهید و کاری کنید که آنها با مراجعه کردن به وب سایت شما از شما چیزهایی یاد بگیرند. در غیر این صورت نمی توانید آن طور که می خواهید کارتان را پیش ببرید. در صورتی که فقط و فقط قصدتان این باشد که بفروشید، بفروشید و بفروشید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که کسی به شما توجه کند.

بازاریابی ایمیلی چیست؟

بازاریابی از طریق رسانه¬های اجتماعی(Social Media Marketing ( SMM

قدرت بازاریابی محتوا

بازاریابی ,انجام ,شیوه ,کار ,دهید ,ای ,کنید که ,در صورتی ,است که ,انجام دهید ,صورتی که ,انتظار داشته باشید ,توانید انتظار داشته ,درنظر داشته باشید ,کنید فراموش نکنید

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

After یار مینویسد... فیلم مذهبی تجارت - ترخیص کالا - بخشنامه های گمرکی و بازرگانی چراغ بوزینه ی خالخالی تعمیر پکیج دیواری و دستگاه تصفیه آب در شیراز سئو سایت و خرید بک لینک آموزش کسب و کار اینترنتی